Thursday, December 14, 2006

At feje for egen renlighedstaerskel

Skal man slappe af i rod og skidt paa boheme maaden, eller skal man saette sit ry paa spil som mutter med kost og spand? Eller er ens gode ry faktisk mere truet af skidt end af emsighed?

Disse spoergsmaal har jeg ofte stillet mig selv, i min lange karriere i dele lejligheder.

Folk har jo forskellige begreber om, hvor rent rent skal vaere.

Min gaar fx ved saa-beskidt-at-man-kan-se-stoevet-paa-et-skridts-afstand og isaer ved saa-snavset-at-man-kan-lugte-det.

Men da jeg kom hjem igaar, og hele min indendoers trappe var daekket af cement stov, var min renlighedstaerskel klart naaet.

Det viste sig, at min bofaelle havde tabt en saek cement ned af trappen, da hun ene kvinde paa 40 kilo proevede at slaebe den ned, og derefter var gaaet paa arbejde.

Spoerg mig ikke, hvad en saek cement lavede i min lejlighed.

Jeg valgte kost og fejebakke loesningen, og endte med at falde ned af trappen fordi jeg ikke kunne se det sidste trin i den hidsige cementstoevssky. Slog hul paa baade mine yndlingsbukser (ja, det er mest det tab som har gjort mig indigneret nok til at blogge det) og mit knae, med blod og det hele.

Saa kan jeg laere det.

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?