Tuesday, December 19, 2006

Hjaelp til veninden

- Veninden er belevet forladt af kaeresten paa det groveste lige op til jul, og staar med knust hjerte og planer og har brug for hjaelp.

Men jeg er super stresset med pakkeri/gaveindkoeb/rengoering/arbejde/kaeresteskaenderier/familiebesoeg/flytning/jobsoegning.

Saa da hun spoerger om jeg ikke vil spise aftensmad sammen med hende efter vores Starbucks kaffe drikning igaar, minder jeg mig selv om hvad jeg har indprentet mig: "Du kan jo ikke redde alle, du maa sige nej engang imellem, du ender med selv at blive stresset, og saa gaar det ud over alle de andre i sidste ende alligevel". Saa jeg siger nej desvaerre det kan jeg altsaa ikke NAA.

Og nu sidder jeg hermed verdens sorteste samvittighed. For hun er jo saa ked af det. Og hun bad om min stoette, og saa sagde jeg bare nej. Oev. Jeg vil straks glemme alle mine fortsaetter om at sige nej engang imellem - hvis nogen har brug for dit selskab, saa maa det altsaa vaere lige meget med alt det andet. Saa maa jeg bare blive stresset, det overlever jeg jo nok.

Jeg rejser paa juleferie imorgen, saa nu sidder jeg og vrider min hjerne for at finde paa noget jeg kan goere for hende inden - eller maaske mens jeg er paa ferie, paa afstand. Jeg skal til julefrokost i aften, og det kan jeg ikke aflyse, saa hvad skal jeg dog finde paa?

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?