Monday, January 08, 2007

Ord eller billed menneske

Vi er paa vej hjem i toget, og han spoerger hvad jeg syne som de abstrakte Braque malerier paa Tate - jeg kan overhovedet ikke huske et eneste af de efter sigende geniale malerier. Tilgengaeld kan jeg recitere Jenny Holzer's truisms udenad, som var vist paa en lysavis i den samme udstilling:

"Fathers often use too much force" - "Grass root agitation is the only HOPE" -"Expring for love is beautiful but stupid" - "Eating too much is criminal" -"Dreaming while awake is a frightening contradiction" -

(se hele vaerket her http://mfx.dasburo.com/art/truisms.html)

Han har slet ikke lagt maerke til installationen.

Ord fanger mig altid, men jeg nyder et maleri et kort oejeblik, saa glemmer jeg det igen.

Kan man mon vaere lige dele ord og billed menneske, eller har vi alle en tendens til at forstaa livet med en saek bogstaver eller en farvepalet?

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?